همه چیز درباره شرکت دیوار

فهرست مطالب

تاریخچه‌ٔ دیوار

دیوار وبگاه و اپلیکیشن نیازمندی‌های اینترنتی و بستری برای خرید و فروش کالاهای نو، دست دوم و ارائه خدمات در ایران است که در سال 1391 راه‌اندازی شد. بنیان‌گذار دیوار با نام شرکت آگه‌پردازان هوشمند، حسام آرمندهی است و هم‌اکنون زیرمجموعه شرکت توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان است. در ادامه با سایت کافی نت رضا همراه شوید تا به صورت کامل شما را با شرکت و فعالیت دیوار آشنا کنیم

دیوار فعالیت خود را از ۲۱ تیر ۱۳۹۱ و با هدف ارائه بستری برای خرید و فروش بی‌واسطه در ایران شروع کرد. برند دیوار امروز تحت مالکیت شرکت «آگه پردازان هوشمند» فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۹۱ و با هدف سازمان‌دهی و توسعه بهتر خدمات آگهی آنلاین راه‌اندازی شد و در دستهٔ شرکت‌های دانش‌بنیان نوآور قرار گرفت. خدمات ثبت و مرور آگهی‌های دیوار در تمامی پلتفرم‌های پرطرفدار اعم از اندروید، iOS و وب در دسترس کاربران قرار دارد. اپلیکیشن اندرویدی دیوار در پایان شهریور ۱۴۰۱ بیشترین آمار دانلود و نصب فعال را در کشور پس از اپلیکیشن بازار با بیش از ۲۴.۴ میلیون نصب فعال در گوشی‌های اندرویدی به خود اختصاص داده است. خدمات انتشار و جست‌وجوی آگهی در دیوار درحال‌حاضر در بیش از ۳۷۰ شهر کشور در اختیار کاربران قرار دارد. آگهی‌ها در دسته‌های متنوعی از املاک، وسایل نقلیه و کالای دیجیتال تا استخدام و خدمات کسب‌وکار منتشر می‌شوند. دیوار از سال ۱۳۹۹ در راستای کارآمدی بیشتر و ارائه خدمات به کسب‌وکارها، با ایجاد تغییراتی، سرویس‌هایی اختصاصی را برای کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم خود راه‌اندازی کرد تا صاحبان مشاغل، با سرعت و آسودگی بیشتری فرآیند فروش کالا و خدمات خود را در صفحه‌های اختصاصی انجام دهند. از این خدمات در حال حاضر می‌توان به پنل آژانس و مشاوران املاک، پنل اختصاصی برای نمایشگاه‌های خودرو و پنل فروشگاهی دیوار اشاره کرد. فروشندگان کالا می‌توانند روی دیوار صاحب شعبه‌ای آنلاین و اختصاصی شوند و به مجموعه مشتریان چند ده میلیونی دیوار دسترسی داشته باشند. دیوار با بهره‌مندی از زیرساخت قوی و فناوری‌های پیشرفته، فرآیندهای توسعه و بهبود خدمات خود را به‌صورت ادامه‌دار در دستور کار دارد. تیم‌های فنی و پشتیبانی دیوار با استفاده از ابزارهایی همچون زیرساخت ابری، یادگیری ماشینی، پردازش تصویر، پردازش زبان طبیعی و دیگر فناوری‌های به‌روز، فرآیند انتشار، جست‌وجو، فیلتر کردن و ارتباط در آگهی‌ها را روز‌به‌روز برای کاربران بهبود می‌بخشند. فرآیند توسعه و بهینه‌سازی خدمات، جزو جدانشدنی دیوار است. ما همیشه در تلاش هستیم تا در مسیر حفظ جایگاه بزرگ‌ترین مرجع نیازمندی‌های آنلاین در ایران، با توجه به بازخوردهای کاربران و بررسی‌های دائمی، خدمات جدیدتر و بهتری را به مجموعه خود اضافه کنیم.

شکل گیری برنامه دیوار
شکل گیری برنامه دیوار

 

مسئولیت اجتماعی دیوار

دیوار بستری برای فعالیت ۵۳ میلیون گوشی یکتا در سال ۱۴۰۰ بوده است. انتشار روزانهٔ بیش از ۳۸۳ هزار آگهی و ۱۵۲ میلیون بازدید در روز، دیوار را به یکی از پلتفرم‌های تاثیرگذار در بستر آنلاین کشور تبدیل کرده است. از این رو، دیوار صرفاً یک کسب‌وکار ساده نیست و تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند نقش و مسئولیت خود را در قبال کاربران، جامعه و محیط زیست ایفا کند. علاوه بر این، تمام افرادی که به دیوار می‌پیوندند می‌توانند در تعریف و اجرای پروژه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی نقش داشته باشند. اقداماتی از جمله کمک به مؤسسات مردم‌نهاد برای حفظ و حراست از جنگل‌های زاگرس، ایجاد امکان گزارش کاربر در چت دیوار برای افزایش امنیت زنان، ایجاد امکان استفاده از اپلیکیشن برای افراد کم‌بینا و حذف آگهی‌های مربوط به خرید و فروش گونه‌های ممنوعهٔ‌ جانوری، تنها نمونه‌هایی از فعالیت‌های دیوار در راستای مسئولیت اجتماعی است.

 

همکاران تجاری دیوار

دیوار در مسیر توسعه و گسترش خدمات و همچنین برطرف کردن قسمتی از نیازهای عملیاتی خود، سرویس‌های جدیدی را در قالب شرکت‌های جدید ارائه نماید. دیوار در کنار کارنامه و پیشگامان، مجموعه‌ای از خدمات کاربردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد

 

کارنامه

سایت کارنامه
سایت کارنامه

کارنامه از پاییز ۱۳۹۸ با هدف خلق تجربه کاربری بهتر در خرید و فروش خودرو و به عنوان یک سرویس مکمل دیوار در حوزه خودرو، کار خود را آغاز کرد. این سرویس در نظر دارد تا به دستیار مطمئن ایرانیان در خرید و فروش خودرو تبدیل شود و خدمات کارشناسی خودرو در محل و فروش سفارشی را به کاربران ارائه می‌کند. در سرویس فروش سفارشی کارنامه، بعد از کارشناسی فنی و بدنه و تخمین قیمت، تمامی فرایندهای درج و انتشار آگهی، پاسخگویی به خریداران، هماهنگی بازدید و مشاوره جهت عقد قرارداد فروش خودرو را در مدت ۵ تا ۷ روز برای کاربران انجام می‌دهد. از دیگر سرویس‌های کارنامه می‌توان به «خرید سفارشی» نیز اشاره کرد که بسته به نیاز و بودجه مشتریان، خودروهای کارشناسی شده مناسب به آنها پیشنهاد شده تا فرآیند خرید خودرو بسیار ساده‌تر از قبل باشد. کارنامه هم مانند همه مجموعه‌های نوآور، فرایندهای توسعه را در دستور کار دارد و به‌زودی خدمات دیگری نیز به مجموعه خدمات خود اضافه خواهد کرد.

 

 

پیشگامان
Pishgaman Arman

پردازش الکترونیک پیشگامان آرمان
پردازش الکترونیک پیشگامان آرمان

شریک تجاری دیگر دیوار، مسئولیت نظارت بر آگهی و بخشی از پشتیبانی مشتریان را برعهده دارد. پیشگامان، به‌عنوان یک شرکت مستقل در کنار دیوار همکاری می‌کند و به‌نوعی بازوی اصلی پشتیبانی و ارتباط نزدیک با کاربران محسوب می‌شود. نظارت کامل بر آگهی‌های دیوار و مدیریت آن‌ها، مسئولیت اصلی شرکت پیشگامان است. این شرکت هم برنامه‌های توسعه‌ای و افزایش خدمات را در دستور کار دارد و به‌زودی، سرویس‌های جدیدی را به مجموعه خود اضافه می‌کند.

 

 

 

 

دلایل موفقیت سایت دیوار چیست؟

یکی از دلایل مهمی که باعث موفقیت دیوار شده است، الگویی می‌باشد که دیوار با رویکرد به آن توانسته بین کاربران محبوب باشد. این دلیل، امکان درج آگهی به صورت رایگان در گذشته بوده است. چه در روش‌های سنتی و نسخه های چاپی و چه در انواع نیازمندی‌ها آنلاین، برای اینکه بتوانید آگهی خود را درج کنید باید مبلغی به سایت یا شرکت بپردازید و بر حسب هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، آگهی شما در اندازه‌ای بزرگ‌تر درج می‌شود و یا تا مدت طولانی‌تری در صدر آگهی‌ها باقی می‌ماند. در حالی که در گذشته برای درج آگهی و آپلود تصاویر در دیوار نیاز نبود که مبلغی پرداخت کنید یا حتی در سایت دیوار عضو شوید. این الگو در پیشبرد سایت دیوار، به عنوان آگهی نیازمندی‌ها، مانند الگو‌هایی در آمریکای شمالی و اروپا است. یعنی زمانی که این اپلیکیشن‌ها در کشور‌های پیشرفته داشتند رشد می‌کردند، دیوار در ایران بوجود آمد و تا به امروز از محبوبیت آن کاسته نشده است.

دلیل بعدی که باعث موفقیت دیوار شده، رابط کاربری بالای آن است. اگر با اپ یا سایت دیوار کار کرده باشید می‌دانید که انجام جستجو‌های پیشرفته در این اپ بسیار آسان است و برای هر فردی با هر دانشی از کار با اینترنت این امکان را فراهم می‌کند که با دیوار ارتباط برقرار کرده و نیاز‌های خود را برطرف کند. همچنین کار‌های دیگری از جمله درج آگهی و آپلود تصاویر مورد نظر در دیوار بسیار آسان است و همه افراد می‌توانند بدون نیاز به کمک، این کار را انجام دهند.

دلیل سوم که برای موفقیت دیوار می‌توانیم نام ببریم، Mobile’s user friendly بودن آن است. به عبارتی اپ دیوار بر روی گوشی‌های همراه به خوبی کار می‌کند و حتی سایت دیوار به عنوان یک سایت ریسپانسیو به شکل قابل قبولی روی تمام دستگاه‌ها از جمله موبایل، تبلت و … نمایش داده می‌شود. پس مجموعه سایت و اپلیکیشن دیوار سرمایه‌گذاری زیادی روی کاربران موبایل داشته‌اند. از طرفی می‌دانیم که ۷۰ درصد کاربران اینترنت از گوشی‌های همراه استفاده می‌کنند و این چنین است که این سرمایه‌گذاری دیوار، باعث موفقیت بیشتر او شده است. یک نکته مهم دیگر وجود دارد که در این میان نباید فراموش کنیم اینکه اپ دیوار یک اپ تعاملی است به این معنی که کاربران هم می‌توانند اطلاعات آن را بخوانند و هم می‌توانند اطلاعات جدید روی آن درج کنند. این نکته مهم هم از خصوصیات دیوار است که بالطبع کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

شرکت دیوار
شرکت دیوار

 

درآمد سایت دیوار از کجاست؟

 درآمد سایت دیوار از کجاست؟ دیوار از چند راه کسب درآمد می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم و سپس توضیح می‌دهیم.

نکته : برخی از آگهی ها و دسته بندی ها برای انتشار آگهی شامل هزینه هستند و این مورد یکی از موارد کسب درآمد دیوار است

  • نردبان
  • فوری
  • تمدید
  • درج لینک وب سایت یا لینک شبکه های اجتماعی
  • فعال سازی همزمان نردبان و فوری
  • فعالسازی نردبان و تمدید

 

 

نردبان

وقتی آگهی خود را در دیوار درج کردید آگهی شما همراه با یک تاریخ ایجاد، درج می‌شود و بر اساس تاریخ، آگهی‌ها مرتب شده و به کاربران نمایش داده می‌شوند، پس افرادی که بعد از شما آگهی درج می‌کنند، بالاتر از آگهی شما قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید آگهی خود را صرف نظر از تاریخ ایجاد، در صدر لیست آگهی‌ها نمایش دهید باید از امکان نردبان استفاده کنید. برای استفاده از نردبان باید مبلغی به دیوار پرداخت کنید تا آگهی شما بالاتر از بقیه نمایش داده شود. ممکن است یک راه حل برای این مورد پیدا کرده باشید که بدون پرداخت هزینه، در صدر قرار بگیرید برای مثال آگهی را حذف کرده و دوباره ایجاد کنید. باید بگوییم این راه حل عملی نیست زیرا هر آگهی که در دیوار درج می‌کنید در سرور‌های دیوار قرار می‌گیرد اگر آن را حذف کنید، آگهی همچنان در سرور می‌ماند و اگر دوباره بخواهید آگهی پاک شده را درج کنید، دیوار مانع خواهد شد و از این کار جلوگیری می‌کند پس تنها راه حل استفاده از نردبان است.

 

فوری

برای اینکه آگهی شما دارای برچسب فوری باشد می‌توانید مبلغی به دیوار پرداخت کنید. این امکان تنها یک برچسب فوری به رنگ قرمز به آگهی شما اضافه می‌کند و به مدت ۳ روز آگهی شما، در جایگاه ویژه قرار می‌گیرد تا توسط کاربران بیشتری دیده شود. این کار باعث می شود آگهی شما بیشتر در دید کاربران باشد و باعث چند برابر دیده شدن آگهی می شود

 

تمدید

هر آگهی که در دیوار درج می‌کنید به مدت یک ماه در آن باقی می‌ماند و پس از آن حذف می‌شود برای اینکه آگهی شما بعد از یک ماه پاک نشود می‌توانید مبلغی به دیوار پرداخت کرده و آگهی خود را تمدید نمایید. توجه داشته باشید که تمدید شدن آگهی شما در سایت دیوار باعث می‌شود که آگهی بعد از مدتی در گوگل ایندکس شده و در لیست نتایج جستجوی کاربران گوگل نیز نمایش داده شود.

 

درج لینک سایت

به صورت پیش‌فرض سایت دیوار اجازه نمی‌دهد که لینکی به عنوان وب سایت خود در آگهی درج کنید برای اینکه این امکان برای شما فعال شود می‌توانید مبلغی به دیوار پرداخت نموده و لینک وب سایت خود را در زیر آگهی قرار دهید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان می‌زنید هم آگهی شما در دیوار توسط کاربران دیده می‌شود و هم احتمال بالا رفتن ترافیک وب سایت شما بوجود می‌آید.

 

فعال سازی همزمان نردبان و فوری

سایت دیوار با دریافت یک هزینه مشخص به شما اجازه می‌دهد به طور همزمان از هر دو قابلیت فوری و نردبان استفاده کنید.

 

فعالسازی نردبان و تمدید

شما می‌توانید با پرداخت هزینه از هر دو قابلیت نردبان و تمدید به طور همزمان استفاده کنید.

شرکت دیوار از ابتدا و تا مدتی خدمات خود را بدون دریافت هزینه ای به کاربران ارائه می‌کرد. سپس بخش هایی مانند آگهی فوری و استخدامی را در سایت قرار داد که به صورت پولی بوده و به شکل درون پرداختی برای دیوار درآمد کسب می‌کنند.

تفاوتی که دیوار با سایر سایت های آگهی اینترنتی دارد، این است که به جای دریافت مبالغ زیاد برای درج آگهی بر فروش بیشتر با قیمت پایین تر متمرکز است. در واقع تکیه دیوار برای کسب درآمد به پول خود مردم است.

سیاست این وب سایت این است که بتواند زندگی مردم را به خود وابسته کرده و به مرور بخش های رایگان خود را نیز پولی کند اما با مبالغ پایین. برای مثال این سایت بخش استخدام خود را با هزینه هر آگهی پنج هزار تومان از حالت رایگان درآورد و بعد بخش حمل و نقل و به همین ترتیب و به مرور بخش های زیادی را پولی خواهد کرد و هزینه ها را افزایش خواهد داد

پایین بودن مبالغ باعث می‌شود افراد زیادی از این خدمات استفاده کرده و همچنین بالا رفتن جزئی این مبالغ در طول زمان به چشم نیاید. اما به خاطر کاربران زیاد همان مبالغ جزئی درآمد زیادی برای سایت به دنبال خواهد داشت.

مهم ترین اصل برای یک کسب و کار نوپا، تطابق آن با نیاز جامعه است. اگر بتوان نیاز جامعه در یک مقطع زمانی را شناخت و به موقع برای رفع آن اقدام نمود، احتمال موفقیت بسیار بیشتر خواهد شد. هم اکنون میلیون ها انسان در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند، چون این شبکه ها توانستند به موقع به نیاز ارتباطی امروز جهان پاسخ بدهند.

وب سایت دیوار نیز نیاز جامعه ایران به داشتن بستری برای فروش اجناس نو و دست دوم خود را شناسایی کرد. سایت دیوار به خوبی می دانست که مردم به دنبال این هستند که در سریعترین زمان ممکن برای کالای خود مشتری پیدا کنند یا کالای مورد نیازشان را بخرند.

 

رونمایی مارکت پلیس دیوار

در زمان بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها شیوه کار خود را تغییر داده اند. دیوار نیز یکی از کسب و کارهایی است که از این شرایط به نفع خود استفاده کرد و از مارکت پلیس خود رونمایی کرد.

 

اما مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس سیستمی است که با کمک آن فروشندگان بدون راه اندازی سایت فروشگاهی، می توانند به ازای پرداخت کمیسیون به مدیر سایت، فروش خود را آغاز کنند.

به گفته مدیران دیوار در این شرایط کنونی تنها 7 درصد بازار ایران به صورت اینترنتی نیز فعالیت می کنند؛ به همین دلیل مارکت پلیس دیوار راهی است برای جذب 93 درصد باقی مانده. یکی دیگر از نکات قابل توجه این سیستم این است که دیوار قانونی برای انحصار طلبی در نظر نگرفته است.

یعنی یک فروشگاه بطور همزمان می تواند در مارکت پلیس های دیگر نیز فعالیت داشته باشد. از آنجایی دیوار از ابتدای کار خود در زمینه ثبت آگهی و فروش لوازم دست دوم فعالیت داشت، با راه اندازی این سیستم توانست به فروش لوازم نو نیز بپردازد.

این سیستم جدید دیوار اکنون برای فروشگاه های تهران قابل استفاده است و افرادی که در این سیستم ثبت نام کرده اند، می توانند به مدت 3 ماه بصورت رایگان در این فضا فعالیت داشته باشند.

نکته قابل توجه این ایده جدید دیوار این است که دیوار از فروشندگان کمیسیونی دریافت نمی کند و به گفته خود هدفش از راه اندازی این سیستم سهولت خرید برای مردم و جلوگیری از پاساژ گردی برای پیشگیری از کرونا بوده است!

مارکت پلیس دیوار
مارکت پلیس دیوار

 

نمونه خارجی سایت دیوار

نمونه‌های خارجی سایت دیوار بسیار زیادند ولی اگر بخواهیم به اولین سایت‌های شبیه دیوار بپردازیم قطعاً چند نام پر‌ رنگ تر از بقیه خواهند بود. برای مثال سایت eBay یکی از اولین و موفق‌ترین سایت‌هایی است که در ابتدا برای خرید و فروش وسایل دست دوم، ایجاد شد. سایت‌های دیگری هم وجود داشتند که در ابتدا همین مسیر را دنبال می‌کردند ولی تغییر رویه دادند، برای مثال سایت آمازون در ابتدا کتاب‌های دست دوم را خرید و فروش می‌کرد ولی حالا این وب سایت بسیار گسترده شده و هر نوع کالایی را می‌توانید در آن پیدا کنید که دست دوم نیستند.

نمونه سایت خارجی که به دیوار شباهت زیادی دارد سایت Craigslist است که در سال ۱۹۹۵ بوجود آمد. این سایت شبیه‌ترین نمونه خارجی به دیوار است زیرا فعالیت اصلی آن، درج آگهی نیازمندی‌ها توسط کاربران است.

 

طراح سایت دیوار کیست ؟

طراح سایت دیوار و موسسین سایت دیوار، حسام آرمندهی و رضا محمدی، کارآفرینان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و بنیانگذاران کافه بازار هستند. تقریبا همه کاربران اینترنت، اپلیکیشن و سایت دیوار را می‌شناسند. سایت دیوار و اپلیکیشن آن یک سامانه درج آگهی و نیازمندی بسیار کاربردی است که تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می‌کنند.

حسام آرمندهی
حسام آرمندهی

 

مالک سایت دیوار

مالک سایت دیوار حسام آرمندهی یک کارآفرین ایرانی و از بنیانگذاران شرکت آگه پردازان هوشمند میباشد. باید بدانید حسام آرمندهی مالک کافه بازار ایرانی  است. کافه بازار مجموعه است که برای بسیاری از توسعه دهندگان موبایلی زمینه اشتغال فراهم کرده است و گردش مالی میلیاردی دارد و اپلیکیشن و وب سایت دیوار در واقع یکی از زیرمجموعه های کافه بازار محسوب میشود. کاربران می‌توانند در سایت و برنامه دیوار آگهی های خود را ارائه بکنند و آگهی های دیگران را مشاهده بکنند. به عبارت ساده دیوار سرویس نیازمندی های آنلاین است که در همه جای ایران با گوشی های اندرویدی یا آیفون قابل دسترسی است

 

حسام آرمندهی کیست؟

حسام آرمندهی (زاده ۲۴ شهریور ۱۳۶۴) کارآفرین ایرانی و از بنیانگذاران کافه بازار، دیوار و مسیریاب بلد است. وی دارنده نشان امین‌الضرب است.

 

زندگی‌نامه حسام آرمندهی

حسام آرمندهی در سال ۱۳۶۴ در تهران زاده شد و تحصیلات عالی خود را در ایران با کسب کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۸ به پایان رساند و در سال ۱۳۸۹ برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه اش به سوئد رفت و در رشته کارآفرینی و کسب و کار دانشگاه فناوری چالمرز به کسب دانش پرداخت. وی در بین تحصیل و رفت‌وآمدهای خود به ایران چند ایده کسب وکار را عملی کرد و سرانجام در اواخر سال ۱۳۸۹ با همکاری چندتن دیگر اولین نسخه از اپلیکیشن اندرویدی کافه بازار را در کنگره موبایل ایران منتشر کرد

 

مسئولیت‌ها

  • کارشناس نرم‌افزار گروه تحلیل MRI مرکز تحقیق علم و فناوری پزشکی دانشگاه تهران، (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)
  • مؤسس و مدیرعامل شرکت نرم‌افزار زیرک، (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸)
  • مدیرعامل شرکت آگه‌پردازان هوشمند (دیوار)، (۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵) – عضو هیئت مدیره، (۱۳۹۵ تاکنون)
  • مدیرعامل شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (کافه‌بازار)، (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶) – رئیس هیئت مدیره (۱۳۹۶ تاکنون)
  • حسام آرمندهی در هشتمین استارتاپ ویکند (رویداد آموزشی-تجربی) تهران به عنوان داور و مربی حضور داشت.

 

افتخارات و جوایز

در دومین جشنواره امین‌الضرب که در ۱۸ دی ماه ۹۶ طی مراسمی در تالار وحدت تهران و توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و با هدف تجلیل از کارآفرینان ایرانی برگزار شد، جایزه این دوره نشان امین‌الضرب به حسام آرمندهی بنیان‌گذار کافه‌بازار به عنوان یکی از ۱۰ برگزیده در حوزه کارآفرینی اهدا شد و از وی با اعطای تندیس، لوح و نشان تقدیر به عمل آمد

حسام آرمندهی،  در طول زندگی خود دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است و با توجه به قدرت، توانایی و نیروی خلاقیتی که دارد، توانسته است به عنوان یک مدیر و کارآفرین جوان جوایز متعددی را دریافت کند و به موفقیت‌های بسیاری برسد.

 

وبسایت طوطی اولین کسب و کار

حسام آرمندهی در سال های آخر دانشگاه با دوست قدیمی خود رضا محمدی و دوستان دیگر اولین کسب و کار خود را راه انداخت. یک وبسایت درست کردند به اسم: «طوطی». طوطی عکس روی تیشرت چاپ می کرد. مشتری ها در وبسایت می آمدند؛ طرح و تیشرت مورد نظرشان را انتخاب می کردند. آنها عکس را روی تیشرت چاپ شده، در آدرس مشتری تحویل می دادند. با مهاجرت دوستان حسام به کشورهای دیگر این بیزینس متوقف شد

 

شکست در پروژه بعدی

حسام آرمندهی با چند تن دیگر از دوستان خود در سوئد یک تیم را تشکیل داد. این تیم قرار بود نرم افزاری را برنامه نویسی کند. قرار بود این برنامه کسانی را که به سایت های بازی آنلاین بیش از حد مراجعه می کردند و شاید به بازی آنلاین معتاد بودند، شناسایی کند. پیش از آن که این پروژه به ثمر برسد، تیم از هم پاشید. یکی از دانشجوها به استخدام گوگل در آمد و دیگری در مایکروسافت کارش را شروع کرد

 

فارسی تل هم شکست خورد

حسام آرمندهی به ایران برگشت و دوستان قدیمی خود را ملاقات کرد. در جریان ملاقات متوجه شد که دوستان او در حال آماده سازی «فارسی تل» هستند. پرسید فارسی تل چیست و توضیح دادند که یک سیستم عامل است. حسام از این کار دوستان خود به وجد آمد. ابتدا بلیط برگشتش را دو هفته عقب انداخت و بعد یک ماه. اما ذوق و شوق او به این کار، او را در ایران ماندگار کرد. متاسفانه این پروژه با شکست مواجه شد

 

کافه بازار موفق شد

با این شکست آن ها دست از تلاش بر نداشتند و سرانجام کافه بازار متولد شد. یکی از مهمترین چالش‌ها در زندگی حسام آرمندهی بحث تحریم ایران و بسته شدن راه دسترسی ایرانیان به گوگل پلی و استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی بوده است، که با تفکر و خلق فرصت توانست هم خود را به عنوان یک جوان ایرانی مستعد معرفی کند و هم راه دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای ایران باز کند. سرانجام در اواخر سال ۱۳۸۹ حسام آرمندهی با همکاری دوستان خود اولین نسخه از اپلیکیشن اندرویدی کافه بازار را در کنگره موبایل ایران منتشر کرد

شایان ذکر است هنگامی که کافه بازار متولد شد تا آن زمان، برای نصب اپلیکشین باید یا از کامپیوتر استفاده می شد، یا به فروشگاه های خدمات موبایل مراجعه می شد و کافه بازار کار را خیلی راحت کرد

کافه بازاری که نوروز ۱۳۹۰ در دسترس قرار گرفته بود، تابستان همان سال ۱۰۰،۰۰۰ کاربر داشت

ابتدا فکر می کردند که می توانند از طریق تبلیغات درآمدزایی داشته باشند اما کم کم به این فکر افتادند که از فروش برنامه ها هم درآمد داشته باشند.

حسام آرمندهی به سراغ یکی از دوستان خود به نام هومن مسگری که در فناپ مشغول به فعالیت بود رفت و صفحه پرداخت موبایل برای بانک پاسارگاد درست کردند. نخستین برنامه ای که برای آن مبلغ دریافت کردند، یک تقویم فارسی بود که خودشان آن را توسعه داده بودند

 

شروع پروژه دیوار

بعد از «بازار» نوبت «دیوار» رسید. دیوار از تجربه حسام در سوئد سرچشمه می‌گرفت. او در سوئد یک آیپد داشت که می‌خواست به فروش برساند. متوجه شد یک سایت وجود دارد که مردم وسایل و خدمات خود را در آن به فروش می‌گذارند. حسام هم همین کار را کرد. آرمندهی می‌گوید که از همان موقع در فکر انجام کاری مشابه در ایران بوده است. این اپلیکیشن در سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد.

 

مسیریاب بلد پروژه بعدی

لازم به ذکر است مسیریاب بلد پروژه بعدی حسام آرمندهی بود. بلد به عنوان یک پلتفرم نقشه‌ خوانی و مسیریاب و رسید به عنوان که یک سرویس پرداخت پول با موبایل، طراحی و پیاده‌ سازی شده است.

 

ویژگی های مهم دیوار 

اپلیکیشن دیوار دارای ویژگی های بسیاری می باشد که تقریبا همه آن ها با یک هدف ایجاد شده اند: حذف واسطه ها و امکان خرید و فروش مستقیم کالا و خدمات.

البته این تمامی ماجرا نیست و برخی ویژگی های دیگر نیز در این برنامه موجود می باشد که گاها می تواند بسیار کاربردی باشد. به عنوان نمونه شما می توانید به صورت درون برنامه ای با فروشنده کالا و یا خریدار به گفتگو بپردازید و در رابطه با کالای مورد نظر تبادل نظر نمایید.

 

در ادامه فهرستی از ویژگی های دیوار را شرح خواهیم داد

  • امکان قرار دادن آگهی نیازمندی و استخدامی در بخش مربوطه و تفکیک شده
  • دارا بودن بیش از 180 دسته بندی مختلف برای قرار دادن آگهی
  • چت درون برنامه ای برای گفتگوی مستقیم بین فروشنده و خریدار
  • امکان تماس مستقیم با آگهی دهنده
  • دارای فیلتر گذاری متنوع برای جستجوی دقیق تر آگهی ها
  • امکان گذاشتن توضیحات در بخش آگهی ها
  • امکان قرار دادن آگهی های اجتماعی و کمک به همنوعان
  • این برنامه تاکنون بیش از 60 میلیون بار از مارکت بازار ، دانلود و نصب شده است و یکی از برنامه های محبوب و پرطرفدار ایرانی محسوب می شود.

اپلیکیشن دیوار یکی از بهترین و برترین اپلیکیشن و برنامه ها در فضای وب است . این نکته را نیز باید یاداوری کرد که اپلیکیشن دیوار   ابتدا با سایت دیوار مشهور شد که همچنان نیز به فعالیتش ادامه داده و یکی از بهترین‌های دنیای مجازی است اما برای سهولت دسترسی به امکانات دیوار، می‌توانید از اپلیکیشن آن استفاده کنید و به آسانی آگهی‌های خودتان را برای اطلاع سایرین بر رویش قرار داده و یا به دنبال سوژه موردنظرتان بگردید.

 

با اپلیکیشن دیوار بی‌واسطه خرید می‌کنید

یکی از معضلات همیشگی خریداران، وجود واسطه‌هایی است که سبب می‌شوند تا کالا به صورت گران‌تر به دست مصرف کننده برسد، اما در دیوار این واسطه‌ها حذف می‌شوند و خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با یکدیگر در تماس هستند. البته یک واسطه هم می‌تواند کالای شخص دیگر را برای فروش به نمایش بگذارد اما در نهایت این خریدار است که تصمیم می‌گیرد تا از فروشنده اصلی بخرد یا همچنان از یک واسطه استفاده کند.اطلاعاتی در مورد اصول بازاریابی تلفنی

 

اپلیکیشن دیوار مرجع قیمت است

گاهی برای تان اتفاق افتاده است که به دنبال به‌دست آوردن یک دست مبلمان، خانه، خودرو یا حتی یک بازی در بازار هستید اما نمی‌دانید که چگونه قیمت عرف آن را به دست بیاورید. برای این‌کار کافی است تا به بخش مورد نظر در دیوار بروید و از انبوه آگهی‌های مرتبط، حول و حوش قیمتی آن را به دست بیاورید. در واقع اپلیکیشن دیوار همچون یک مارکت معتبر هم می‌تواند عمل کند و شما را در آگاهی یافتن نسبت به شرایط قیمتی بازار یاری دهد.

 

اپلیکیشن دیوار محدودیت ندارد

اپلیکیشن دیوار برای گذاشتن تعداد کالاهای خود محدودیتی ندارد . همچنین می‌توانید به توضیحات کافی درباره جنس مورد نظر خودتان پرداخته و عکس‌های خوبی نیز در کنار آن قرار دهید. در واقع در دیوار برخلاف بسیاری از آگهی‌های کاغذی، دست شما برای دادن توضیحات باز است و قادر هستید تا به خوبی خریدار را نسبت به محصول خودتان آشنا کنید.

 

اپلیکیشن دیوار تفکیک پذیری عالی دارد

با کمک اپلیکیشن دیوار شما چه خریدار باشید و چه فروشنده، می‌توانید به سرعت محل مناسب برای آگهی و یا خرید کالای خودتان را پیدا کنید. حتی قادر هستید تا در ابتدا شهر و یا منطقه موردنظرتان را برای خرید انتخاب و سپس به جستجو میان کالاهای مدنظرتان بپردازید.

 

مقایسه دو اپلیکیشن دیوار و شیپور

در گذشته، ما برای خرید اجناس دست‌دوم به روزنامه‌ها روی می‌آوردیم و کالاهای مورد نظر خود را با روندی بسیار کند جستجو می‌کردیم. اگر نمی‌توانستیم محصول مناسب را پیدا کنیم، باید تا صبح روز بعد منتظر بمانیم و تا نسخه جدیدی از نیازمندی را منتشر شود. اما امروزه، در عصر تکنولوژی، این روند تغییر کرده است.

برنامه‌های “دیوار” و “شیپور” دو نمونه از ابزارهای تجارت آنلاین هستند که به شما امکان خرید و فروش رایگان کالا را می‌دهند. در این مقاله از سایت کافی نت رضا، ما سعی می‌کنیم تا به مقایسه دو اپلیکیشن دیوار و شیپور بپردازیم  و مزایای هر یک را نسبت به دیگری تعیین کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه شوید

مقایسه دیوار و شیپور
مقایسه دیوار و شیپور

 

اپلیکیشن دیوار قدیمی تر است یا شیپور؟

بر خلاف تصور بسیاری، شیپور قدیمی‌تر از دیوار است! مانند بسیاری دیگر، چون دیوار اولین‌بار بر سر زبان‌ها افتاد، به همین دلیل همیشه فکر می‌کردیم دیوار قدیمی‌تر از شیپور است.

 

تعداد کاربران فعال دیوار و شیپور

اپلیکیشن دیوار دارای 60 میلیون نصب است، اما اپلیکیشن شیپور، اگرچه قدیمی‌تر از اپلیکیشن دیوار است، اما تنها 10 میلیون نصب در برنامه کافه‌بازار دارد!

 

حجم اپلیکیشن ها

به دلیل محدود بودن فضای تلفن‌های هوشمند و اکثر کاربران با کمبود حافظه روبه‌رو هستند، یکی از مهم‌ترین پارامترهای یک برنامه خوب، اندازه و حجم برنامه است. دیوار حدود 17 مگابابت و شیپور حدودا 13 مگابابت حجم دارد

 

بازدید کدام سایت بیشتر است؟

تعداد بازدیدکنندگانی که سایت دیوار را بررسی می کنند حدود 10 برابر بیشتر از سایت شیپور است! آمار جالب بعدی این است که تنها 34 درصد از بازدیدکنندگان سایت دیوار از گوگل وارد این سایت می شوند، اما همین آمار در مورد سایت شیپور تقریباً  56 درصد است.

 

طراحی اپلیکیشن از نظر UI و UX

به نظر من، هر دو برنامه از نظر ظاهر و UI دارای ضعف‌هایی هستند، اما دیوار از نظر طراحی بسیار زیباتر و کاربرپسندتر از برنامه شیپور است. شیپور طراحی ظاهری خیلی ساده ای دارد و در این موارد بسیار ضعیف عمل کرده

 

امکانات دیوار و شیپور

امکانات برنامه دیوار نسبت به اپلیکیشن شیپور بسیار زیاد است و نکته جالب آن ابن است که دیوار به صورت مداوم در حال بروزرسانی و آپدیت و افزودن ویژگی های جدید است در صورتی که شیپور با اینکه تبلیغات میلیونی در صدا و سیما انجام می دهد اما از امکانات بسیار ضعیفی استفاده می کند و حتی حاضر به افزودن امکانات و ویژگی ها یا حداقل سبقت از رقیب خود یعنی دیوار نیست

 

پشتیبانی کاربران دیوار و شیپور

در برنامه دیوار، کاربران می توانند از طریق تماس تلفنی با پشتیبانی در ارتباط باشند و همچنین از طریق فرم های مربوطه در اپلیکیشن نیز می توانند به پشتیبانی پیام دهند و دقیقا چند ساعت بعد یا حداکثر در روز بعد (یک روز کاری) پاسخ خود را دریافت خواهند کرد، در ادامه اگر پاسخ راضی کننده نبود، می توانند ادامه گفتگو را از طریق ایمیل از سر گیرند ، در صورتی که اپلیکیشن شیپور در پاسخگویی به کاربران نیز متاسفانه ضعیف عمل می کنند و پاسخ را دیر ارسال می کنند و اگر شما قصد ادامه گفتگو را داشته باشید قادر به این کار نیستید و باید از اول مجدد سوال خود را مطرح کنید

 

نتیجه گیری : 

در طی این چند سال که از دو برنامه دیوار و شیپور استفاده کردیم، دیوار از نظر زیبایی، گرافیک، امکانات و سرعت در پشتیبانی و پاسخگویی حرف اول را زد، از طرفی دیوار جدیدا کارمزد خدمات خود را خیلی بالا برده اما تعداد بازدید از آگهی شما در دیوار بیشتر است، شیپور تقریبا هزینه های خدمات آن کمتر است اما کلی ضعف و مشکلات دارد و پشتیبانی آن بسیار ضعیف است و مهم تر از آن بازدید از آگهی در آن بسیار پایین است. نتیجه گیری را بر عهده خودتان خواهم گذاشت ، هر دو اپلیکیشن را نصب کنید و ببینید

 

مالکیت دیوار بر عهده کدام شرکت است؟

شرکت آگه پردازان هوشمند (سهامی خاص) مالکیت دیوار را بر عهده دارد، این شرکت در سال 1395 تاسیس گردیده و در زمینه ساخت و پشتیبانی سامانه نمایش آگهی فعالیت می نماید.
شماره ثبت شرکت : 497156

کد اقتصادی : 411516736147

شناسه ملی شرکت : 14006105309

آدرس شرکت : تهران شهر تهران-سعادت آباد-بلوار فرهنگ-خیابان پیوند دوم-پلاک 8-طبقه دوم–

کد پستی شرکت : 1997748310

 

چگونه با شرکت دیوار در ارتباط باشم؟

آدرس اول (محل استقرار تیم های فنی دیوار) : تهران، اوین، بلوار دانشجو، ساختمان دانشگاه شهید بهشتی، پارک علم و فناوری شهید بهشتی، طبقهٔ منفی سه، واحد ۸

صندوق پستی: ۶۹۷۵۴-۱۹۸۳۹

آدرس دوم (محل استقرار تیم پشتیبانی دیوار) : تهران، سعادت‌آباد، خیابان گلستان، خیابان باغستان، پلاک ۲، طبقهٔ چهارم واحد شمال شرقی

صندوق پستی: ۳۵۸۲۵-۱۹۹۸۶

شمارهٔ تماس پشتیبانی: 02179458000

در صورتی که قصد داشتید نامه مکتوب بفرستید می توانید از آدرس و یا صندوق پستی استفاده کنید، در غیر اینصورت در صورت داشتن سوال می توانید از طریق تماس تلفنی از ساعت 6 صبح الی 12 شب اقدام نمائید

شرکت دیوار
شرکت دیوار

 

در انتها خوشحال خواهیم شد نظرات خود را ثبت کنید و اگر سوالی داشتید از بخش دیدگاه ها آن را ارسال نمائید

 

فهرست مطالب

اسـکن کـن و با مـوبـایـل ببـیـن
لـیـنـک کـوتـاه مـقـالـه

2 Responses

  1. با سلام و احترام. یک ایده بسیار بسیار ناب و سودآور دارم که با توجه به امکانات شرکت شما خواستم اگر مایل بودید با هم همکاری داشته باشیم. پیشنهادم در خصوص طراحی یک سایت و اپلیکیشن ورزشی است که بسیار بسیار سودآور خواهد بود و می تواند با بین المللی شدن (در صورتیکه تحریم ها اجازه دهند) حتی از شرکت های بزرگی مثل توییتر و اینستاگرام و … هم ارزش و درآمدش بیشتر شود. اما نکته مهم اینکه من با خیلی جاهای گوناگونی نامه نگاری کردم و این پیشنهاد را دادم، اما همه شون همون ابتدا میگن خوب ایده ات چیه؟!!!! متأسفانه معنی ایده را خوب متوجه نیستن و نمیدونن ایده اگر مطرح شود، اصطلاحا لو رفته و دیگه از دسترس صاحب ایده خارج میشود. مانند ماجرای فیسبوک که مارک زاکربرگ ایده را از دوستش گرفت و بعد اون رو حذف کرد! از شما خواهشمندم که اگر راهکار حقوقی دارید که من بتوانم ایده ام را مطرح کنم و بعد همکاری کنیم، ممنون میشم به بنده اطلاع دهید. با تشکر و سپاس ( محمدمهدی کوثری – 42 ساله از قم- شماره تماسم : 0911***** )

    1. آقای کوثری عزیز سلام
      در زمینه طراحی سایت مورد نظر اگر کمکی از دست ما ساخته ست در خدمتیم، می تونید نوع سایت و امکانات مد نظر خودتون رو برامون از طریق واتساپ و یا روبیکا ارسال کنید (09999941412) ، برای مسائل حقوقی لطفا با یک وکیل سوال خود را مطرح کنید. دیدگاه شما بدون نمایش شماره موبایل منتشر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

ارتباط با ما

کاربر گرامی، جهت پشتیبانی در بخش خدمات، سریع ترین راه، ارسال پیام از طریق پیام رسان ها می باشد، از همراهی شما متشکریم / .

روبیکا : 09999941412
واتساپ : 09999941412
پیامک : 09999941412

گزارش خطا

در صورتی که در این بخش، با خطایی مواجه شدین، می توانید از طریق فرم زیر آنرا برای ما ارسال کنید