مشاهده اطلاعات درگاه های پرداخت

فهرست مطالب

پذیرندگان و دارندگان درگاه های پرداخت اینترنتی و کارتخوان ها و درگاه های موبایلی، با استفاده از سامانه شاپرک من، می توانند از امکانات و دسترسی‌های مختلفی بهره‌مند شوند، ما در این مقاله قصد داریم برای اولین بار از بین وب سایت ها در سطح اینترنت، یک مقاله آموزشی کامل و جامع و تصویری را تقدیم شما همراهان عزیز کنیم، در صورتی که سوالی داشتید حتما از بخش نظرات سوال خود را مطرح نمائید

شاپرک من، با هدف توسعه ارتباط با پذیرندگان، ارائه اطلاعات پذیرندگان، آموزش و فرهنگ‌سازی توسط بانک مرکزی ایجاد شد، در واقع سامانه my shapark یا همان شاپرک من اپلیکشینی برای برقراری ارتباط بین مردم و بانک مرکزی می باشد، این اپلیکیشن کمک می‌کند پذیرندگان، سرویس‌های خودشان را به صورت خیلی متمرکز از همه بانک‌ها و از همه psp‌ها دریافت کنند. با دریافت این گزارش‌ها یک کانال مستقیم ارتباطی بین پذیرندگان و دارندگان کارت با شرکت شاپرک و بانک مرکزی برقرار می‌ شود

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان به دریافت انتقادات و پیشنهاد‌ها و همچنین سرویس‌هایی که مبتنی بر تراکنش‌ها و شبکه پرداخت است، اقدام کرد.

«مشاهده تراکنش‌های انجام شده بر روی پایانه‌ها»، «دریافت گزارش‌های آماری تعدادی و مبلغی تراکنش‌ها»، «مشاهده اطلاعات فروشگاه‌ها و پایانه‌های تحت مدیریت»، «مشاهده عملکرد تراکنشی دوره‌ای فروشگاه‌ها و پایانه‌های تحت مدیریت» و «رؤیت شباهای ثبت شده به نام پذیرنده در شبکه پرداخت» از جمله امکانات این سامانه است

سامانه شاپرک من، سامانه‌ای است که با ارائه اطلاعات دقیق به صاحبان مشاغل این امکان را به آنها می‌دهد که صورتحساب و عملکرد مالی خود را بر روی تمامی پایانه‌های فروشگاهی به تفکیک فروشگاه و پایانه و همچنین در بازه‌های زمانی تعیین شده و مورد نظر مشاهده کنند. همچنین «امکان مشاهده تراکنش‌ها به صورت تجمیعی شرکت‌های پرداخت مختلف»، «دریافت سرجمع مبلغ و تعدادی تراکنش‌ها به تفکیک نوع آنها»، «امکان مشاهده مجموع تراکنش‌های انجام شده و موفق بر اساس بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه»، «دریافت آمارهای تحلیلی به ازای هر فرد پذیرنده به تفکیک ماه‌های مختلف»، و «صرفه‌جویی در وقت و توجه به محیط زیست و ثبت و پیگیری شکایات، انتقادات و پیشنهادها» از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های اصلی این سامانه است. جهت ورود به این سامانه می توانید به آدرس my.shaparak.ir مراجعه نمائید

طبق وعده بانک مرکزی قرار شده اپلیکیشن شاپرک من بزودی بروز رسانی شود و از ماه‌های آینده امکانات عملیاتی‌سازی برای عموم مردم و کل پذیرندگان در آن فراهم گردد، در ادامه به صورت تصویری به آموزش استفاده از سامانه شاپرک من می پردازیم

 

آموزش شاپرک من (my shaparak ir)

برای استفاده از این سامانه ابتدا وارد سایت my.shaparak.ir شوید (یا به صورت مستقیم بر روی لینک https://my.shaparak.ir/auth/registration کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید) بعد از ورود با پیغام های زیر روبرو می شوید که می توانید با زدن بر روی دکمه (صفحه بعد) از این مراحل رد شوید

آموزش شاپرک من
آموزش شاپرک من

 

آموزش my.shaparak.ir
آموزش my.shaparak.ir

 

در صورتی که قبلا در سایت شاپرک من ثبت نام کرده اید می توانید همانند تصویر زیر (ورود) را انتخاب کنید، اما اگر برای اولین بار است از این سامانه بازدید می کنید می توانید با انتخاب دکمه (ثبت نام) در سایت my shaparak عضو شوید

ثبت نام در شاپرک من
ثبت نام در شاپرک من

برای ثبت نام در شاپرک من، باید اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره موبایل بنام خودتان را وارد کنید، در مراحل بعد یک کد تایید برای شما ارسال می شود که با وارد کردن آن کد در سایت، عضویت شما تایید خواهد شد، دقت کنید در مراحل بعد لازم است شما یک رمز عبور برای خود وارد کنید که بعدها برای ورود به سایت شاپرک من، باید از آن استفاده کنید، رمز عبور انتخابی باید ترکیبی از حروف و اعداد و علائم باشد، بهتر است حروف بزرگ نیز در رمز استفاده شود، برای مثال : Buop9@hn#e

عضویت در سامانه شاپرک من
عضویت در سامانه شاپرک من

بعد از اینکه کد ملی و شماره موبایل بنام خود را وارد کردید، تیک شرایط و قوانین شاپرک را پذیرفته ام را بزنید و بر روی دکمه آبی رنگ تایید و بررسی کلیک کنید (قوانین و مقررات شاپرک من، را در انتهای همین مقاله برای شما خواهم گذاشت که می توانید آنرا مطالعه کنید، این شرایط ممکن است در هر زمان در سایت اصلی تغییر کند)

در صورتی که هیچ گونه درگاه پرداختی بنام شما ثبت نشده باشد به محض وارد کردن کد ملی و شماره موبایل با خطای زیر روبرو خواهید شد (برای شما هیچ ترمینالی در شبکه الکترونیک پرداخت کارت ثبت نشده است)، پس اگر می خواهید بدانید کارتخوان بنامتان ثبت شده یا خیر، به جای ثبت نام در سایت مالیات به آدرس my.tax.gov.ir و تشکیل پرونده، کافیست کد ملی و شماره موبایل خود را در سایت شاپرک من وارد کنید و بر روی دکمه ثبت نام بزنید، اگر با خطای زیر مواجه شدین یعنی هیچ گونه کارتخوان و یا درگاه پرداخت اینترنتی و یا موبایلی بنام شما ثبت نیست، اما اگر بر روی گوشی شما کد ارسال شد و به مرحله بعد رفتید یعنی ترمینال بنام شما ثبت است

خطای شاپرک من
خطای شاپرک من

 

نحوه ورود به سامانه شاپرک من و استفاده از خدمات آن

بعد از اینکه ثبت نام شما تکمیل شد، برای ورود می توانید وارد سایت my.shaparak.ir شوید و یا به صورت مستقیم با کلیک بر روی لینک https://my.shaparak.ir/auth/login وارد صفحه ورود شاپرک من شوید

ورود به شاپرک من
ورود به شاپرک من

 

همچنین اگر رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید بر روی دکمه (رمز عبور خود را فراموش کرده ام) مطابق با تصویر فوق کلیک کنید و نسبت به بازیابی رمز عبور اقدام نمائید، در صورتی که رمزتان را می دانید کافیست شماره موبایل و رمز خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید و بعد از وارد کردن کد امنیتی بر روی دکمه ورود به برنامه بزنید، اگر کد امنیتی را اشتباه وارد کنید با خطای زیر مواجه می شوید

خطای my shaparak
خطای my shaparak

بعد از اینکه دکمه (ورود به برنامه) را زدید، یک کد یکبار مصرف بر روی شماره شما ارسال می شود که باید آنرا وارد کنید

login my shaparak ir

کد را وارد کنید و سپس بر روی دکمه بررسی بزنید

بعد از ورود موفقیت آمیز با تصویر زیر روبرو می شوید که در مورد آن در ادامه توضیح خواهم داد

خدمات سامانه شاپرک من
خدمات سامانه شاپرک من

 

ممکن است گاهی اوقات بعد از ورود به سایت با خطاهای زیر نیز روبرو شوید

خطای ورود به شاپرک من
خطای ورود به شاپرک من

برای رفع این مشکل کافیست بر روی لینک https://my.shaparak.ir و یا https://my.shaparak.ir/splash کلیک کنید، مشکل شما رفع خواهد شد

 

بررسی امکانات سامانه شاپرک من  (my shaparak ir)

در این بخش قصد دارم به معرفی برخی از امکاناتی که تا الان در این سامانه قرار گرفته بپردازم، ممکن است در زمانی که شما دارید این آموزش را می بینید، امکانات سامانه مورد نظر بیشتر و یا کمتر شده باشد و یا اینکه دچار تغییراتی شده، که ما نیز سعی خواهیم کرد این مقاله را به مرور آپدیت کنیم

مطابق با تصویر زیر اگر بر روی چرخ دنده (شماره 1) بزنید وارد برخی از تنطیمات این سامانه می شود که شامل موارد زیر است:

  • تغییر رمز عبور
  • تغییر شماره همراه
  • تغییر پست الکترونیک
  • درباره ما
  • خروج از برنامه

از بخش تغییر رمز عبور در صورت داشتن رمز قبلی می توانید رمز جدیدی را بگذارید

از بخش تغییر شماره همراه می توانید شماره جدید خود را ثبت کنید، مالکیت سیم کارت باید حتما بنام خودتان باشد

از بخش پست الکترونیک می توانید آدرس ایمیل خودتان را ثبت کنید

 

در بخش شماره 2 شما می توانید اطلاعیه ها و اطلاع رسانی های سامانه شاپرک من را مشاهده کنید

بخش شماره 3 تعداد تراکنش های نمایش داده شده به صورت نمودار میله ای را به شما نمایش می دهد (این تراکنش ها 6 الی 7 روزه می باشند)

بخش شماره 4 به تفکیک روز به شما خواهد گفت که مثلا روز شنبه چقدر تراکنش داشتید که می توانید اطلاعات آن را از بخش شماره 5 (منظور ما بخش های سبز رنگ نمودار میله ای می باشد) ببینید، اگر با ماوس خود بر روی قسمت سبز رنگ بروید تعداد تراکنش برای شما نمایش داده می شود (اگر با موبایل وارد سایت شدین، کافیست بر روی قسمت سبز رنگ بزنید)

خدمات شاپرک من
خدمات شاپرک من

در ادامه به بخش پایین همین صفحه می رویم و اطلاعات آن بخش را نیز مرور می کنیم، تمام امکانات در همین 4 بخش خلاصه می شود که بخش (فروشگاه ها) از همه مهم تر می باشد، دقت کنید بخش (تراکنش ها) در تصویر زیر با بخشی از فروشگاه ها یکی می باشد که در چهار تصویر پایین تر به آن اشاره شده است، پس لطفا با دقت مقاله را مطالعه نمائید .سامانه شاپرک من

سامانه شاپرک من

فروشگاه ها : از این بخش می توانید تمام درگاه های خود را مشاهده نمائید، مثلا شما اگر درگاه پرداخت اینترنتی و دستگاه کارتخوان دارید هر دو را می توانید مشاهده نمائید، البته ممکن است درگاه پرداخت موبایلی نیز به آن اضافه شود که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت، این بخش بسیار مهم می باشد چرا که تمام امکانات اصلی در همین بخش قرار گرفته

تراکنش ها : از این بخش می توانید یک گزارش کلی از خرید – پرداخت قبوض و مانده گیری یا همان موجودی را ببینید، همچنین این بخش یک نمودار میله ای دارد که مشاهده گزارش بر اساس مبلغ در یک نگاه را برای شما ساده تر کرده، اطلاعات بخش تراکنش ها با یکی از قسمت ها در (فروشگاه ها) یکی و مشترک می باشند که در ادامه آنرا توضیح خواهیم داد

شرکت های پرداخت : از این قسمت می توانید نام، آدرس و شماره تلفن شرکت های پرداخت را مشاهده نمائید و در صورت داشتن سوال با آنها در ارتباط باشید

ثبت درخواست : این قسمت نیز جهت ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد برای شما قرار داده شده است که می توانید در برخی از مواقع از آن استفاده نمائید

خب حالا به سراغ بخش توضیحات (فروشگاه ها) برویم، بعد از کلیک بر روی این بخش با تصویر زیر روبرو می شوید که در ادامه به جزئیات کامل تمامی بخش های علامتگذاری شده می پردازیم

اطلاعات درگاه ها در سامانه شاپرک من
اطلاعات درگاه ها در سامانه شاپرک من

 

 

در ابتدا بگذارید به شما بگویم که مطابق تصویر فوق تمام قسمت هایی که با کادر قرمز مشخص شده اند یک درگاه پرداخت محسوب می شوند، ممکن است شما کلا دو درگاه پرداخت داشته باشید اما در اینجا تعداد بیشتری را ببینید، دلیل آن این است که درگاه ها بعضی ها کدهای QR دارند، بعضی ها درگاه های موبایلی و اینترنتی نیز دارند و این ها به صورت جدا در نظر گرفته می شوند، شاید در برخی از مغازه ها دیده باشید که فروشنده یک کد QR بر روی ویترین خود قرار داده و می گوید کد را اسکن کن و پرداخت را انجام بده، این خودش به تنهایی در سامانه شاپرک من یک درگاه شناخته می شود جدا از کارتخوانی که فروشنده دارد استفاده می کند، حالا ممکن است برخی از فروشنده ها از این قابلیت استفاده کنند و برخی ها استفاده نکنند اما در کل این قابلیت برای شما وجود دارد، جای هیچ گونه نگرانی نیست چون تمام واریزی ها به یک حساب متصل به کارتخوان شما انچام می شود

پس در تصویر فوق تمام کادرهای قرمز که مشخص کردیم یک درگاه محسوب می شود

از بخش شماره 1 می توانید از طریق کد پستی ثبت شده در پرونده مالیاتی به جستجو در درگاه ها بپردازید و آنها را سریع تر پیدا کنید، در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح می دهیم

از بخش شماره 2 می توانید به یک مرحله قبل تر برگردید

بخش شماره 3 عنوان و نام درگاه را به شما نمایش می دهد، این نام همان نامی می باشد که شما در پرونده مالیاتی خود وارد کرده اید

بخش شماره 4 نوع صنف و فعالیت شما را نمایش می دهد، این نام نیز از پرونده مالیاتی شما استخراج می شود

از بخش شماره 5 می توانید کل تراکنش های مربوط به روز جاری را مشاهده کنید، توجه نمائید تراکنش ها با 48 ساعت تاخیر بروزرسانی می شوند

بخش 6 نیز مجموع تراکنش های درگاه شما را در یک روز نمایش می دهد

بخش شماره 7 آیکون درگاه را به شما نمایش می دهد، اگر دقت کنید ممکن است آیکون هر کدام از درگاه ها کمی متفاوت باشد، شما از روی آیکون کنار هر کدام از درگاه ها می توانید تشخیص دهید که این درگاه از نوع کارتخوان است یا درگاه پرداخت اینترنتی و…

همان طور که قبلا گفتیم مطابق با تصویر فوق، بخش شماره 1 به شما این امکان را می دهد که از طریق کد پستی به دنبال درگاه های متصل به یک پرونده مالیاتی بگردید، کافیست همان کد پستی که در پرونده مالیاتی ثبت شده را در کادر مربوطه وارد نمائید و سپس بر روی دکمه آبی رنگ تایید بزنید، بدین ترتیب لیست تمام درگاه های متصل به آن پرونده به شما نمایش داده می شود، این امکان زمانی بدرد شما می خورد که تعداد زیادی پرونده مالیاتی دارید و درگاه های پرداخت شما را کمی گیج کرده باشند

جستجو با کد پستی در شاپرک من
جستجو با کد پستی در شاپرک من

و همچنین در بخش شماره 7 گفتیم از روی آیکون می توانید نوع درگاه پرداخت را تشخیص دهید، اما این کار چگونه انجام می شود؟ بدین منظور ما یک تصویر برای شما آماده کرده ایم که می توانید از روی تصویر زیر درک بهتری را از این موضوع داشته باشید

درگاه های پرداخت در شاپرک من
درگاه های پرداخت در شاپرک من

به ادامه مقاله بپردازیم، در چند تصویر بالاتر همانجا که دور درگاه ها را با خط قرمز مشخص کرده بودیم، کافیست بر روی یکی از درگاه ها بزنید، در پایین به جزئیات آنها نیز خواهیم پرداخت (تصویر زیر)

بخش شماره 1 در تصویر زیر به شما می گوید که نوع درگاه پرداخت شما از کدام بانک و شرکت است، هر درگاه پرداخت ممکن است جهت انجام سریع تراکنش از چندین ترمینال استفاده کند و این تاثیری بر روی افزایش نرخ مالیات شما ندارد بلکه فقط کار شما را آسان می کند چرا که ممکن است گاهی اوقات مثلا ترمینال مربوط به شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد قطع باشد، در آن لحطه به صورت خودکار سوئیچ می شود بر روی درگاه آسان پرداخت و یا … اگر بر روی آن نام کلیک کنید می توانید میزان خرید، موجودی و یا میزان پرداخت قبوض را ببینید، بخش شماره 1 در تصویر زیر و بخش (تراکنش ها) که در صفحه اصلی در کنار نام (فروشگاه ها) مشاهده کردید یک کار را انجام می دهند، یعنی هر دو میزان تراکنش را به صورت عدد و نمودار نمایش می دهند

در بخش شماره 2 می توانید ترمینال مربوط به درگاه را ببینید، شما می توانید ترمینال های خود را از طریق سایت مالیات به آدرس my.tax.gov.ir مطابقت دهید که صحیح است یا خیر، اگر ترمینالی را در اینجا دیدید ولی در پرونده مالیاتی خود مشاهده نکردید باید حتما آنرا گزارش دهید تا بررسی شود

بخش شماره 3 کل تراکنش های روزانه شما را به تفکیک (هر شرکت پرداخت) جدا درج می کند، همان طور که بالاتر اشاره کردم ممکن است روزانه از طریق دستگاه کارتخوان شما و یا درگاه اینترنتی و … زیاد کارت کشیده شود (یا واریزی انجام گردد)، دستگاه یا درگاه سریع ترین ترمینال را پیدا می کند و به آن وصل می شود، ممکن است مثلا 10 تراکنش از طریق ترمینال شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد انجام شده و 5 تراکنش نیز از طریق ترمینال شرکت آسان پرداخت پرشین که جمع هر دوی آنها می شود جمع کل تراکنش روزانه شما، که معمولا با تاخیر 48 ساعته ممکن است در این سامانه ثبت گردد

سامانه مای شاپرک

سامانه مای شاپرک

از طریق بخش شماره 4 شما می توانید به اطلاعات فروشگاه خود دسترسی داشته باشید از جمله :

  • نام فروشگاه
  • صنف
  • نوع فروشگاه
  • شماره تلفن
  • کد پستی
  • آدرس

این اطلاعات از پرونده مالیاتی شما گرفته می شود

بخش شماره 5 آیکون ترمینال مورد نظر را نمایش می دهد و به شما می گوید که نوع درگاه چیست، قبلا با سه نوع آیکون آشنا شدین از جمله

  • درگاه کارتخوان
  • درگاه موبایلی
  • درگاه پرداخت اینترنتی

و الان قصد دارم سه نوع درگاه بالا را برای شما تفسیر و باز کنم تا بیشتر متوجه شوید، در پایین یک تصویر برای شما آماده کردیم که می توانید با مشاهده آن به جزئیات بیشتری پی ببرید

بخش شماره 6 اطلاعاتی در مورد ترمینال مورد نظر به شما می دهد

  • نام ترمینال
  • صنف
  • نوع ترمینال
  • شماره ترمینال
  • شناسه مالیات
  • لیست شباها

در بخش شماره 6 دکمه ای نیز وجود دارد که می توانید با کلیک بر روی آن شماره شباهای متصل به آن ترمینال و پرونده مالیاتی را مشاهده نمائید

 

نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه شاپرک من

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید کافیست وارد لینک https://my.shaparak.ir/auth/forgot-password شوید و سپس مطابق تصویر زیر کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس بر روی دکمه آبی رنگ (تایید و بررسی) بزنید

فراموشی رمز سامانه شاپرک من
فراموشی رمز سامانه شاپرک من

اگر کد ملی و یا شماره موبایل را اشتباه وارد کنید و یا با هم مطابقت نداشته باشند با خطای زیر مواجه می شوید (احراز هویت صورت نگرفت.)

خطای شاپرک من
خطای شاپرک من

همچنین شما مجاز هستید هر یکساعت فقط یکبار کد بازیابی رمز عبور را بر روی شماره خود ارسال کنید، لذا اگر کد ملی و شماره موبایل را وارد کردید ولی کد را وارد نکردید و از صفحه خارج شدین باید یکساعت دیگر مجدد برای بازیابی رمز عبور تلاش کنید در چنین موقعی با خطای زیر مواجه می شوید (شما مجاز به ارسال کد یکبار مصرف نیستید. لطفا یک ساعت دیگر تلاش نمایید)

خطای شاپرک من
خطای شاپرک من

بعد از اینکه کد را دریافت کردید آنرا در کادر مربوطه وارد نمائید و رمز عبور خود را طبق فرمولی که قبلا گفتم وارد کنید (ترکیب حروف و اعداد و علائم و رعایت حداقل یک حرف انگلیسی بزرگ و کوچک)

 

چگونه ترمینال ها را در پرونده مالیاتی خودمان ببینیم؟

قصد آموزش های مربوط به سامانه مالیاتی را در این مقاله ندارم چرا که سامانه مالیاتی آموزش های خاص خودش را دارد که ترجیح می دهیم در آموزش های جداگانه به آن بپردازیم ولی دیدیم ممکن است خیلی از شما متوجه نشوید ترمینال چیست و از کجا باید آن را ببینید تصمیم گرفتیم اشاره ای به این موضوع کنیم، برای این کار کافیست وارد سایت مالیات به آدرس my.tax.gov.ir شوید و سپس از بخش پرونده های عملکرد و ارزش افزوده لیست پرونده های خودتان را مطابق تصویر زیر مشاهده نمائید

مشاهده پرونده مالیاتی
مشاهده پرونده مالیاتی

 

کافیست بر روی (جزئیات پرونده) خودتان کلیک کنید، دقت کنید اگر درون این پرونده ترمینال ها را پیدا نکردید باید در پرونده دیگر خود به دنبال آن ها بگردید، صفحه جدید که باز شد کمی به پایین بروید تا با تصویری همانند تصویر زیر مواجه شوید

ترمینال های درگاه های پرداخت سامانه مالیات
ترمینال های درگاه های پرداخت سامانه مالیات

بخش شماره پایانه همان شماره ترمینال های شماست که می توانید آنها را با شماره ترمینال های سامانه شاپرک من مطابقت دهید

همچنین می توانید شماره شباهای ثبت شده در سامانه شاپرک من را با سایت مالیات مطابقت دهید، برای این کار در همان صفحه ای که هستید کمی پایین تر بروید تا شماره شبای متصل به پرونده مالیاتی خود را مشاهده نمائید

شماره شبا در پرونده مالیاتی
شماره شبا در پرونده مالیاتی

اگر درگاه پرداخت اینترنتی دارید و یکی دو مورد شماره شبای متفاوت در سامانه شاپرک مشاهده کردید نگران نباشید چرا که این شماره شباها مربوط به درگاه های واسط شما هستند، نقش شماره شبا این است که هزینه های پرداختی مشتریان به آن واریز شود، وقتی صحبت از درگاه پرداخت اینترنتی به میان می آید باید بدانید بعد از اینکه مشتری محصولی را از شما خرید کرد در ابتدا آن مبلغ به حساب درگاه واسط واریز می شود و بعد از تسویه به حساب شما می آید پس لازم است شماره شبای شرکت مورد نظر نیز ثبت باشد، مگر اینکه درگاه پرداخت شما مستقیم از بانک باشد

 

قوانین و مقررات استفاده از سامانه شاپرک من

– استفاده از خدمات برنامه کاربردی«شاپرک من» به منزله پذیرش کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، الزامات ابلاغی بانک مرکزی و شرکت شاپرک بوده و تمامی کاربران ملزم به رعایت آن هستند.
– کاربران با هر بار استفاده از خدمات برنامه می پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانی پذیرفته اند. شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند و استفاده کاربران پس از هر بار تغییر به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک در دسترس است.
– ایجاد حساب کاربری برای استفاده از خدمات برنامه «شاپرک من» برای هر کاربر الزامی است. لذا کاربر با ورود شماره تلفن همراه تحت مالکیت خود و سپس دریافت کد فعال سازی، امکان ورود به برنامه را دارد. در زمان ایجاد حساب کاربری، احراز هویت قوی مبنی بر تطبیق اطلاعات هویتی کاربر و شماره همراه اعلامی صورت می پذیرد.
– کاربر متعهد می‌شود که کلیه اطلاعات درخواستی را به صورت صحیح، مطابق با واقعیت اعلام دارد و کاربر مسئول هرگونه مغایرت در ارائه اطلاعات بوده و شرکت شاپرک هیچ گونه مسئولیتی درقبال خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی برعهده نخواهد داشت .
– مسئولیت کلیه فعالیت هایی که کاربران در برنامه یا توسط آن انجام می دهند، به عهده خود کاربر است و در صورت محرز شدن تخلف کاربر در استفاده از برنامه «شاپرک من»، شرکت شاپرک می تواند نسبت به قطع دسترسی کاربر اقدام نماید و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
– کاربران حق ندارند به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از حساب کاربری خود و دسترسی به برنامه را دهند. درصورت عدم رعایت الزامات محرمانگی، هرگونه مخاطره افشای اطلاعات برعهده کاربر می باشد.
– اطلاعات کاربران در برنامه «شاپرک من» محفوظ بوده و تنها در صورت دستور مقام قضایی، به نهاد متقاضی اطلاعات ارائه می شود.
– کاربر موظف است برنامه «شاپرک من» را تنها از مرجع اعلامی شرکت شاپرک نصب نماید. در غیر این صورت مسئولیتی نسبت به عملکرد آن متوجه شاپرک نخواهد بود. دسترسی به نسخه اصلی برنامه «شاپرک من» از مسیر Https://my.shaparak.ir امکان پذیر می باشد.
– با توجه به آنکه ارائه خدمات برنامه «شاپرک من» از طریق سیم کارت تحت مالکیت کاربر صورت می پذیرد، درصورت مفقود شدن و یا سرقت سیم کارت به منظور پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی، لازم است کاربر نسبت به ابطال سیم کارت اقدام نماید. همچنین در صورت فروش سیم کارت و یا تغییر شماره همراه، مجدداً لازم است تطبیق هویت کاربر با شماره همراه احراز گردد .
– برای استفاده از برخی خدمات در برنامه «شاپرک من»، به دلیل نیاز به دسترسی به امکانات تلفن همراه، اجازه دسترسی لازم از کاربر درخواست می شود و تأیید کاربر به منزله اجازه به «شاپرک من» برای استفاده از قابلیت مورد نظر است. امکان غیرفعال سازی دسترسی مذکور توسط کاربر در هر زمان مقدور است.
– هیچ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرم افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از برنامه در کلیه مراحل اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره را ندارند.
– ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید شرکت شاپرک، از کاربران درخواست شود که اقدام به تکمیل اطلاعات، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود کند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می تواند از ارائه خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.
– کاربران می پذیرند که شرکت شاپرک ممکن است از ارسال پیامک به عنوان راه ارتباطی با آن ها استفاده کند. بدیهی است کاربر با درخواست بر قطعی این پیام ها، مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات برنامه را می پذیرد و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
کلیه حقوق برنامه کاربردی «شاپرک من» متعلق به شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) می باشد.

فهرست مطالب

اسـکن کـن و با مـوبـایـل ببـیـن
لـیـنـک کـوتـاه مـقـالـه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

ارتباط با ما

کاربر گرامی، جهت پشتیبانی در بخش خدمات، سریع ترین راه، ارسال پیام از طریق پیام رسان ها می باشد، از همراهی شما متشکریم / .

روبیکا : 09999941412
واتساپ : 09999941412
پیامک : 09999941412

گزارش خطا

در صورتی که در این بخش، با خطایی مواجه شدین، می توانید از طریق فرم زیر آنرا برای ما ارسال کنید